Tuesday, April 14, 2009

Hasil yang Indah

Pagi tadi aku ke klinik. Aku nak ambil ubat untuk selsema aku yang tak ada kesudahannya.

Selesai pemeriksaan, aku menuju ke pintu keluar.

Di kala mencapai tombol pintu, aku terlihat menatang itu..

Aku terlihat skala penimbang.

Aku buka sepatuku..

Aku pijak sebelah..

Aku pijak kedua dua kakiku di atasnya.

Aku tunggu untuk skala stabil.

Aku perhati..

dan terus perhati..

Jarum skala semakin stabil..

Jarum skala terhenti...

....

Jarum menunjukkan bacaan.

Aku tersenyum...

Nampak gaya penat lelah aku berhasil!

Aku perhatikan jarum skala..

Menatang itu tidak menipu.

Aku turn dari skala penimbang..

Aku menyarung sepatuku semula..

Aku mencapai tombol pintu

Aku tersenyum... :)

Aku berjaya turunkan tujuh kilogram.

Aku kini 75kg..

Sekarang...

Sapa GEMOKS!!!

10 comments:

Nariko said...

bravo! tak sesia investment anda!

buih said...

takde saksi boleh aa..aku pun tadi 45kg..kat opis ni...

AskAmad said...

kalau hendak seribu daya,
kalau tak nak satu dalih pun cukup..

Tapi kalau dengki, seribu kata belum tentu puas hati...
kalau termakan, satu hati dah cukup nak terguris..

Tapi kalau benar, seribu tohmahan akan dilempar,
kalau tak puas, seribu cara untuk buat kita jatuh..

Kalau tak kuat, satu godaan dah cukup nak tumbang,
Kalau kuat, seribu bisikan tak mampu nak tergoda..

Kalau nak gigih, seribu nista kena rentangi,
Kalau tak tahan, seribu kedai makan kita promote..

MOMMAHOLICSERIES said...

7kg is a lot man!!! congrats!!

AskAmad said...

terima kasih..akan saya teruskan usaha

buih said...

so tabung rokok dah penuh dah?

AskAmad said...

TABUNG ROKOK DAH PENUH SEBAB SETIAP KOTAK YG DIBELI, KENA FINE SEKOTAK..

Hajar Adnan said...

good job amad! ;)

ADLinA said...

wahh..how long does it take to lose 7kg??

Sasha Sharifuddin said...

amad...i was 72kg on apr 13th..

it is now may 6th..dan aku 60kg..

sila lawan!!!!!!!

*saje dengki..but good job!*